oktober 27, 2016 AUTHOR: admin CATEGORIES: USA Tags: , , , ,

Dag 24 – Lake Havasu – Joshua Tree

KNAL! Rond 1u schieten we alletwee wakker van een enorm luide knal op de camping. Er is een nieuw onweer losgebarsten en het lijkt wel of de bliksem is ingeslaan op een camper verderop. We turen door ons raampje om te kijken wat er aan de hand is. Wat verderop zien we vuur…. maar of het nu aan onze slaapoogjes lag of aan onze verbeelding … het bleken maar wat rode lampjes van de halloweenversiering te zijn … Nu met zo een onweer boven onze kop vallen we niet meteen terug in slaap. De jongens daarentegen, geven geen kik en slapen rustig verder.

Tegen de ochtend komt de zon terug piepen, we hebben geen zin in een gevecht met muggen en ontbijten in de camper. Daarna vertrekken we meteen richting het laatste National Park op onze route: Joshua Tree. De weg ernaartoe lijkt weer wat meer op woestijn en we rijden 100km door niemandsland.

In 29Palms houden we eerst halt aan een McDonalds. Niet omdat we meteen zoveel zin hebben in een hamburger, maar wel omdat er free wifi is. (en we de pilot van het nieuwe seizoen van The Walking Dead willen downloaden, jeeej)

Aan de ingang van Joshua Tree gaan we eerst nog eens op bezoek langs het visitor center. Bent & Gust krijgen er een junior ranger boekje met opdrachtjes. Als ze alles zo goed mogelijk invullen krijgen ze hun ranger badge. We informeren ons naar de beschikbaarheid van kampeerplaatsen op Jumbo Rocks Campground, er is nog plek en we hebben blijkbaar geluk dat we hier zijn tijdens de week en niet in een weekend. En nog meer goed nieuws, de ranger geeft ons mee dat Tarantula season is! jeej! De rest van de lijst aanwezige diertjes : 6 soorten ratelslangen, 2 soorten tarantula, schorpioenen, mountain lions, bobcats vossen, coyote’s. Er is ook een overvloed aan konijntjes & muizen maar we zijn toch blij dat we geen tentje moeten opzetten om te slapen.

Joshua Tree binnenrijden is een vreemde ervaring: woestijn met gekke bomen & rotsen. Mooi & buitenaards.

Aan Jumbo Rocks gaan we eerst ons plekje gaan claimen. Een envelopje nemen (om er later 15$ in te steken), kijken welke campspot er nog vrij is en je nummertje op die enveloppe schrijven en in de bus gaan steken. Jumbo Rocks campground is een bijzonder plekje. Je rijdt tussen die gekke rotsen en daar kan je dan kamperen. Bij elke spot is er een tafel, firepit & BBQ voorzien tussen de rots & de weg in. Je kampeert aan de voet van de rotsen. Echt een aanrader!

Na onze claim rijden we naar Hidden Valley. Een heel toffe wandeling van een ongeveer een uur doorheen een vallei van rotsen & joshua trees. Als je hier maar 1 wandeling zou doen: deze! Bent & Gust zijn in hun nopjes en wandelen, klimmen en klauteren overval rond en op.

Het toffe aan de rotsen hier is dat ze zich door hun toffe vormen super makkelijk laten beklimmen en voor je het weet ben je enkele meters hoger. We really like the place.

Spot de klimmer

Op onze camping ’s avonds zoeken we ook weer een weg omhoog langs de rotsen om naar de zonsondergang te kijken. ’s Nachts zijn er weer miljoenen (tzal wel iets meer zijn zeker?) sterretjes te zien.